Fejlődni otthon – tippek, hogy elviselhetőbb legyen a bezártság

szl-201807-labtorlo-5511476825_Ecomat-MP-sweet-home-stone-enterior

A távoktatás minden hallgató és oktató életébe újszerű kihívásokat hozott. A megszokott napi rutin megszűnt, ahogy a személyes kontaktjaink is a minimálisra csökkentek.  Az előadások online formában kerültek megtartásra, megnőtt a beadandó feladatok száma, a zárthelyi dolgozatok, vizsgák pedig szintén online valósultak meg. Ha a mindennapjaink ilyen gyökeresen megváltoznak, az ingerszegény környezet mindennapossá válik, akkor hajlamosak vagyunk veszíteni motiváltságunkból, akár kissé depresszívvé is válhatunk. Fontos felismerni a helyzet adta lehetőséget, és kihasználni ezt az időt a személyes fejlődésre. Erre szolgálnak példaként az alábbi ötletek:

 

1: Coursera

Ha még nincs eleged a tanulásból, esetleg mindig is érdekelt olyan terület, konkrét kurzus, amit a saját szakodon nem volt lehetőséged tanulni, itt a nagyszerű lehetőség, hogy kipróbáld magad! A Coursera a világ legnagyobb online oktatási platformja, ahol a legjobb egyetemek – köztük például a Yale, a Michigani Egyetem, és olyan vállalatok, mint a Google és az IBM – 19 nyelven kínálnak közel 4 ezer kurzust. Ráadásul egy együttműködésnek köszönhetően a szegedi hallgatók ingyen juthatnak hozzá a Courseran található tananyagokhoz és a kurzus elvégzését igazoló oklevelekhez. Tanulásra fel!

coursera-social-logo

 

2: Nyelvtanulás

Mindig is szerettél volna megtanulni olaszul? Esetleg a régen félbehagyott német nyelvtudásodat szeretnéd magasabb szintre emelni? Itt a nagyszerű lehetőség, hogy nyelveket tanulj! Az sem probléma, ha nincs lehetőséged most magán tanárhoz járni, esetleg egy csoportot látogatni, már a telefonod is alkalmas arra, hogy nyelveket tanulj. Rengeteg olyan, akár ingyenes applikáció elérhető, amin tanulhatsz, ilyen a Duolingo, ahol akár napi célokat is kitűzhetsz magad elé, vagy versenyezhetsz a barátaiddal, ki teljesít több feladatot. unnamed (1)

 

3: Edzés

A bezártság értelemszerűen a fizikai aktivitás csökkenésével is jár. Az egészségünk védelmében célszerű a sportot is napirendre tűzni és akár otthon edzeni, ha más lehetőség nincs. A különböző közösségi portálokat elárasztották a világ minden pontjáról azok az ismert, nagy követőtáborral rendelkező emberek, akik a profiljukat most a naponta feltöltött edzős videóikkal zsúfolják tele. Találd meg a számodra legideálisabb önjelölt edzőt és építsd be a napi rutinodba a mozgást is. Figyeld meg, nem csak a testednek, de a mentális egészségednek is jót teszel ezzel.

 

+1

 A rohanó mindennapokban nem mindig vunnamedan lehetőségünk magunkra odafigyelni. Most arra is lehetőség adódik, hogy mindenki kicsit elcsendesüljön és számba vegye a terveit, lazítson és újult erővel folytassa a munkát. Az ellazulásra alkalmas lehet a jóga, amit szintén online kurzusokon keresztül tudunk akár otthon is gyakorolni (ajánlom Jóga Róka előadásait), a meditáció vagy csak egy jó könyv, amit mindig is el akartál olvasni.

 

 

-Szász Evelin-

 

 

 

Képek forrásai:

https://www.profipadloszolnok.hu/termek/ecomat-mp-sweet-home-stone-labtorlo/

coursera-social-logo

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.duolingo&hl=hu

Számos betegségen segít a jóga